کد خبر : 941
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۴۴
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گپ و گفت خواندنی با تنها بانوی دارنده جایزه طلائی درحوزه ارتباطات بسته هستند
-

گپ و گفت خواندنی با تنها بانوی دارنده جایزه طلائی درحوزه ارتباطات

گپ و گفت خواندنی با تنها بانوی  دارنده جایزه طلائی درحوزه ارتباطات
روابط عمومی‌ها زمانی می‌توانند جایگاه خود را در سازمان‌ها پیدا کنند که با ارتقا کیفیت عملکرد خود مطابق با استانداردهای جهانی خود را برای همگن ثابت نموده و تصورات غلط مدیران را اصلاح نمایند.

*بیوگرافی کاری

به گزارش شبکه خبری مردم ،معرفی چهره ها و افراد شاخص در حوزه های مختلف به عنوان یکی از سیاست های کاری این شبکه و درراستای توسعه و تعالی شهرستان می باشد ،معتقدیم که توسعه شهردر توسعه دیدگاهها و باورهای مردمان آن میسر خواهد بود و دراین میان فرهیختگان و نخبگان هرمنطقه فارغ از جغرافیای سکونتشان می توانند نقش ممتازی درپیشرفت و توسعه داشته باشند،هفته ارتباطات و روابط عمومی ها رافرصت مناسبی یافتیم تا باخانم مینا نظری از برگزیدگان و صاحب نظران این رشته که از همشهریان محترم می باشد، گپ و گفتی داشته باشیم :

در ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۳ در شهر سراب از توابع استان آذربایجان شرقی به دنیا آمدم،

 اولین بانوی منتخب به‌عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل فدراسیون جهانی وطن‌ها دارنده جایزه طلایی جهانی GWA در ایران هستم. کارشناس ارشد روابط عمومی برق تبریز و دانش‌آموخته کارشناس علوم تربیتی از دانشگاه تبریز و کارشناس ارشد علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و اکنون دانشجوی دکتری علوم ارتباطات در دانشگاه تهران مرکز هستم. پیش‌ازاین نائب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی در آذربایجان شرقی بوده و هم‌اکنون عضو انجمن بین‌المللی روابط عمومی (IPRA) هستم عضو دبیرخانه علمی همایش‌های قرن ۲۱ دانشگاه هاروارد آمریکا در سال ۲۰۱۸ بوده و چندین سال متمادی به‌عنوان کارشناس روابط عمومی نمونه در سطح کشور انتخاب شدم. مؤلف راهنمای جامع برگزاری همایش‌ها و اجلاس‌ها که در سال ۹۷ چاپ و نشر شد هستم کتابی که اولین بار با این مرجعیت منتشر می‌شود.

*چگونه روابط عمومی‌ها می‌توانند جایگاه واقعی خود را در سازمان‌ها وادارات به دست آورند؟

همان‌طور که مستحضرید روابط عمومی برخلاف تصور برخی مدیران سنتی فقط مسئول تشریفات و کارهای اجرایی نیست روابط عمومی صنعت و هنر نشان دادن فعالیت‌ها و عملکرد سازمان به‌نحوی‌که افکار عمومی را همسو وهم جهت نماید. با توجه به پیشرفت فنّاوری در عصر کنونی، عصری که ارتباطات انسانی نیز متأثر از عاملین اساسی آن است. روابط عمومی سازمان‌ها بیش‌ازپیش نیازمند استفاده از این فناوری‌ها به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی می‌باشند. روابط عمومی‌ها بالأخص روابط عمومی سازمان‌های دولتی که از کاربرد برخی از این ابزارها محروم و محدود هستند. می‌توان گفت ضمن مطالعه و ارتقا سواد رسانه‌ای می‌بایست از شبکه‌های اجتماعی استفاده نموده و خود را همسو با این رویداد نمایند چیزی که در دوران کرونا برای همگان ثابت شد و آثار آن در دوران پسا کرونا هم خواهد ماند. روابط عمومی‌ها زمانی می‌توانند جایگاه خود را در سازمان‌ها پیدا کنند که با ارتقا کیفیت عملکرد خود مطابق با استانداردهای جهانی خود را برای همگن ثابت نموده و تصورات غلط مدیران را اصلاح نمایند.

*احساستان رو هنگامی‌که برنده جایزه طلایی شدید بیان نمایید 

مطمنا هر فردی وقتی به موفقیتی دست پیدا می‌کند حس خوشحالی دارد به‌ویژه زمانی که این موفقیت جز آرزوها وا اهداف زندگی فرد باشد، ازآنجایی‌که روابط عمومی و ارتباطات تخصص و موضوع موردعلاقه من هست موفقیت در این حوزه نیز برای من ارزشمند بود ازآنجایی‌که انسان ذات کمال‌گرایی دارد بعد از کسب جایزه طلایی جهانی اهداف بزرگ‌تری دارم که امیدوارم با یاری خداوند به آن‌ها برسم.

*رابطه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها و خبرنگاران

روابط عمومی‌ها، خبرنگاران و رسانه‌ها، سه عنصر اساسی جزو جدایی‌ناپذیر و بازیگران اصلی در دنیای ارتباطات هست طبق آخرین آماری که توسط یکی از دوستانم در لندن گرفتم ۷۰% اخبار تولیدشده در انگلیس توسط آژانس‌های روابط عمومی تولید و منتشر می‌شود پس بنابراین تعامل خبرنگاران با روابط عمومی‌ها و به دنبال آن همکاری اصحاب رسانه می‌تواند در انعکاس عملکرد سازمان و روابط عمومی‌ها مفید واقع شود.

*ترجیح می‌دهید هر ارگان و اداره‌ای رسانه مخصوص به خود داشته باشند یا با رسانه‌های دیگر کار کنند

روابط عمومی‌ها، پل ارتباطی میان سازمان و مردم هستند و بی‌شک ایفای این نقش بدون استفاده از رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست بنابراین هر سازمانی می‌بایست رسانه‌هایی در اختیار داشته باشد تا بتوانند جهت همسوسازی افکار عمومی با اهداف سازمان موفق باشد و این امر مهم میسر نخواهد بود مگر با تعامل و برقراری ارتباط با سایر رسانه‌ها.

*آیا با ادغام روابط عمومی‌ها با دفاتر ریاست در برخی ارگان‌ها موافقید .

صنعت و هنر روابط عمومی بسیار تخصصی‌تر از آن است که هم‌اکنون در تصورات برخی از مدیران نقش بسته، اگر مدیر هر سازمانی بر این اعتقاد باشد که روابط عمومی رابط بین مردم و سازمان هست و انعکاس فعالیت‌ها و عملکرد سازمان میسر نمی‌شود مگر باوجود روابط عمومی‌ها، مطمنا جایگاه ویژه‌ای برای آن در نظر خواهند گرفت.

*تعریف شما از این کلمات

*روابط عمومی تلفیقی از هنر، علم و علاقه.

*سراب زادگاهم

*دکتر معتمد نژاد اسطوره بی‌نظیر ارتباطات

*رسانه ابزار کلیدی برای روابط عمومی‌ها

*خبر قربانی فیک نیوزها

در صورت امکان یک خاطره یا تجربه کاری 

شاید بتوانم بگویم بهترین و زیباترین خاطره و تجربه‌ای که داشته و من را به حوزه روابط عمومی علاقه‌مند ساخت، شروع همکاری با موسسه خیریه طه در تهران بود با توجه به اینکه این موسسه سازمان مردم‌نهاد بود، نیاز به جلب کمک‌های مردمی داشت، زمانی که دانشجوی فوق‌لیسانس در دانشگاه علامه تهران بودم در کنار تحصیل توانستم واحد روابط عمومی برای این موسسه راه‌اندازی کرده و با موسسه محک و سایر سا زمان‌ها همکاری ارزنده‌ای داشته باشم، مدتی که با این موسسه کارکردم بهترین تجربیات را کسب و بهترین لحظات را باکودکان موسسه گذراندم.

ضمن تبریک این روز به‌تمامی متخصصین روابط عمومی و اساتید ارتباطات امیدوارم این روز نقطه عطفی جهت پیشرفت روابط عمومی‌ها باشد.

سرویس گفتگوی شبکه خبری مردم(@mardomsarab)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.