کد خبر : 2395
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تاریخ شفاهی انتخابات ادوار مجلس در سراب بسته هستند
-

تاریخ شفاهی انتخابات ادوار مجلس در سراب

تاریخ شفاهی انتخابات ادوار مجلس در سراب
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهم اسفند برگزارمی شود.

تاریخ شفاهی انتخابات سراب به قلم جواد عباس زاده

بخش اول
🔹انتخابات دور اول در سراب

//انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی که در آن موقع در قانون اساسی مجلس شورای ملی بود تقربیا با معرفی نامزد از طرف تمام گروه های سیاسی ریز و درشت همراه بود،
آیت الله ملکوتی که از سوی مردم مومن و انقلابی سراب دعوت به نامزدی شده بود مورد حمایت حزب جمهوری اسلامی قرارگرفت حزب خلق مسلمان نیز از یک روحانی دیگر در سراب حمایت کرد

🔹سرانجام وی به نمایندگی مجلس انتخاب شد اما آیت الله ملکوتی مرد شناخته شده ای برای مردم و نیز رهبران اصلی انقلاب اسلامی بود.ایشان پیشروترین روحانی انقلابی سراب در زمان پیش از انقلاب بوده اند که انقلاب اسلامی و مبارزات با نظام ستمشاهی با نام ایشان عجین و قرین شده است. عضویت ایشان در حزب جمهوری اسلامی و معاضدت و همفکری با شهید اندیشمند انقلاب حضرت آیت الله دکتر بهشتی و…. و همچنین تاسیس نهادهای انقلابی در سراب چون کمیته انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران و…. از جمله اقدامات ایشان می باشد. پس از پیروزی انقلاب که به قم بازگشته بودند به امر مکتوب امام راحل عظیم الشان به سراب برگشتند و از نکات جالب انقلاب در سراب این موضوع است که با هدایت روحانیت آگاه و در پیشاپیش آنان جناب آقای ملکوتی در مسایل پیش و پس از انقلاب حتی در زمینه فتح پادگان مکانیزه سراب، دسیسه برخی از جریانهای مشکوک در براه انداختن جوی خون در اوان انقلاب ناکام ماند و انقلاب در سراب بدون اینکه از بینی کسی خون بیاید پیش رفت.

کلیدتوسعه

https://eitaa.com/mardomsarab

اما با وجود جنگ تحمیلی و صرف بودجه کلان مملکت در امر جنگ سراب از برخی خدمات عمرانی و خدماتی بی نصیب نماند در طول دوره نمایندگی اقای ملکوتی می توان به این وقایع اتفاقیه نیز اشاره کرد.

✔️مخابرات هندلی سراب به حالت مدرن تبدیل شد.
✔️ دادگستری سراب که بعنوان دادگاه بخش شناخته می شد با اهتمام نماینده مردم و کسب موافقت از شهید بهشتی مستقل و به دادگستری شهرستان ارتقا یافت.
✔️رسیدگی و ساخت راههای روستایی و همچنین گسترش شبکه آبرسانی به روستاهای دورافتاده و اتصال شبکه برق سراب به شبکه سراسری و خروج آن از حالت موتوری و…….

کارهای عمرانی دیگر در کنار تاسیس نهادهای انقلابی از زمره فعالیتهای ایشان و مدیران اجرائی شهر بود.

▪️نکته جالب توجه اینکه درحالیکه دانش آموزان سراب برای شرکت در کنکور مجبور بودند بدلیل عدم برگزاری کنکور درسراب به شهرهای تبریز یا اردبیل عزیمت کنند با خواست و تلاش وی کنکور در شهر سراب برگزار گردید.

📕ضمن اینکه تاسیس و احداث دانشگاه ازاد اسلامی با تلاش های ارزشمند اقای ملکوتی صورت گرفت که نباید نادیده انگاشت.

به هرحال هرنماینده ای ممکن است مورد نقد و انتقاد واقع گیرد اما در نقدها انصاف شرط اصلی است باید کارنامه هرنماینده ای در زمان و مکان خود ارزیابی شود.

ادامه دارد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.