کد خبر : 1440
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۴:۲۵
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تاکید بر آبرسانی ثابت و پایدار به مناطق عشایری سراب بسته هستند
-

تاکید بر آبرسانی ثابت و پایدار به مناطق عشایری سراب

تاکید بر آبرسانی ثابت و پایدار به مناطق عشایری سراب
تامین آب ثابت و حذف تدریجی آبرسانی سیار به مناطق عشایری در اولویت است .

 سیدمحمد حسن آل هاشم در شورای عشایری شهرستان سراب که در ییلاق “حاج زینال یوردی” برگزار شد، گفت: عشایر آذربایجان شرقی سالانه بیش از ۱۱۰ هزار تن گوشت قرمز، ۳۲ هزار تن شیر، ۱۶ هزار تن پشم و ۹ هزار متر مربع ورنی تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت ۲ درصدی عشایر آذربایجان شرقی ۲۰ درصد گوشت قرمز، شیر و فرآوده‌های دامی استان را تولید می‌کنند، افزود: هر یک نفر عشایر گوشت ۱۶ نفر ایرانی را تامین می کند.

آل هاشم ادامه داد: در حوزه عشایر خدماتی از قبیل آبرسانی به مناطق قشلاقی، مرمت راه های ییلاقی، نزدیک رسانی چشمه ها، احداث آبشخور در مناطق ییلاقی، احداث ایستگاه گاز و پل برروی رودخانه‌ها را اجرا می‌کنیم.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی در خصوص خرید تضمینی دام از عشایر نیز گفت: پشتیبانی امور دام موظف به خرید   دام عشایر است و قرار بر این است از استان هایی که خشکسالی شدید دارند خرید تضمینی دام انجام گیرد.

وی از راه اندازی کانکس های بهداشتی و پزشکی در مناطق عشایری استان خبر داد و افزود: واکسیناسیون عشایر بالای ۱۸ سال از ماه آینده آغاز می شود و طبق آئین نامه ساماندهی عشایر مصوب هیات وزیران، پیگیر مطالبات مربوط به عشایر هستیم و سایر دستگاه ها مکلف به خدمت رسانی به عشایر می باشند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی اظهار داشت: با اذن رهبر معظم انقلاب و همت سازمان امور عشایر، یک درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پروژه های آبرسانی به عشایر اختصاص داده شده و بر اساس سیاست های سازمانی انتظار می رود توزیع آبرسانی سیار به مرور حذف و تامین آب ثابت و پایدار جایگزین آن می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.