کد خبر : 691
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
-

سرهنگ حسن زاده عنوان کرد

جاده سراب -اردبیل گلوگاه قاچاق چوب در شمالغرب

جاده سراب -اردبیل گلوگاه قاچاق چوب در شمالغرب
ا هماهنگی مقام های قضایی و نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی باید ایست های بازرسی در گلوگاه های استان به خصوص جاده های شهرستان سراب در جهت کنترل و مدیریت حمل چوب به صورت مستمر ایجاد شود.

به گزارش شبکه خبری مردم،سرهنگ محمدرضا حسن زاده فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در زمان حاضر ۲۴ واحد گشت خودرویی در مسیر تردد خودروهای جاده ای، ترانزیتی و جنگل های ارسباران در حال گشت زنی هستند تا در صورت مشاهده خودروهای حامل چوب بدون مجوز با هماهنگی مقام قضایی برخورد کنند.

وی سراب را محل گذر خودروهای حامل قاچاق چوب عنوان کرد و گفت: با هماهنگی مقام های قضایی و نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی باید ایست های بازرسی در گلوگاه های استان به خصوص جاده های شهرستان سراب در جهت کنترل و مدیریت حمل چوب به  صورت مستمر ایجاد شود.

وی مسیر مواصلاتی سراب – اردبیل را  یکی از گلوگاه قاچاق چوب شمالغرب غرب کشور دانست و گفت: علت این امر وجود کارخانه‌های چوب بری در ادامه این مسیر می باشد و قاچاقچیان چوب به ناچار از این مسیر عبور می کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعلام کرد: افراد برای قطع درختان باغی واقع در اراضی شخصی باید مراحل قانونی را طی کرده و مجوز لازم را از اداره منابع طبیعی اخذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت حمل چوب مزارع باغی بدون مجوز، خودرو حامل توقیف و محموله چوب به نفع دولت ضبط شده و راننده در حکم مباشر تلقی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده می شود.

سرهنگ حسن زاده از اعضای سازمان های مردم نهاد، دوستداران و گردشگران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و قطع درختان و آتش سوزی و حمل غیر مجاز در عرصه های جنگلی و مرتعی استان، موضوع را به محض رویت با شماره تلفن  ۱۵۰۴ یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
هموطن پنج شنبه , ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۴:۵۴

ضمن سلام و خصته نباشید و سپاس از جناب سرهنگ حسن زاده از زحمات شما سپاسگذارم اما متاسفانه حتی از گیلان به سراب چوب قاچاق میشود در گیلان چوبهای ملی را مجانی میبرند و قاب و طبق و جعبه زنبور درست میکنند و قاچاقچیان در بالای وانت بار زنبور واقعی قرار میدهند و پایین انرا پر قاچاق میکنند و همین امر مشکلات و بیکاری و نابود بیت و المال شده است به صورتی که در سراب هر قاب عسل بالای ۲۵۰۰ تومان مایه است امام قابهای مفت بیت المال جنگلی در سراب زیر ۱۸۰۰ تومان فروخته میشود و همین امر مشکلات زیادی را بر دوش زحمت کشان ما گذاشته است ما شکایتمان را به کجا ببریم ا بس چرا در فروشگاه های عسل که لمکه قاچاق جنگلی را هم میفروشند در سراب سر نمیزنید تا به قدرت قاچاق و به نیش خند بیت المال خوران نگاهی کنید چرا دزدان این قدر راحت باعث بیکاری کارگران پاک شده است چرا از کسانی که قاچاق را میشناسد کمک نمیگیرید مگر بیت المال از ان کل ملت ایران نیست بس چرا بقاچاق چوب شمال به شهرستان سراب اینهمه سهل و اسان است

نظرات بسته شده است.