کد خبر : 1402
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قابل توجه مصرف کنندگان انسولین قلمی بسته هستند
-

قابل توجه مصرف کنندگان انسولین قلمی

قابل توجه مصرف کنندگان انسولین قلمی

توضیحات مهم اقای مهندس لعلی مدیردارو و غذای دانشکده علوم پزشکی سراب درمورد ثبت نام بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین قلمی 🔹 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در قالب یک طرح می خواهد تمامی بیماران دیابتی (آنهایی که مرض قند دارند و انسولین قلمی مصرف می کنند) در سراسر کشور ساماندهی کند؛ 🔹هدف


توضیحات مهم اقای مهندس لعلی مدیردارو و غذای دانشکده علوم پزشکی سراب درمورد ثبت نام بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین قلمی

🔹 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در قالب یک طرح می خواهد تمامی بیماران دیابتی (آنهایی که مرض قند دارند و انسولین قلمی مصرف می کنند) در سراسر کشور ساماندهی کند؛

🔹هدف از این ساماندهی این ست که این عزیزان بدون دغدغه و به راحتی و براساس میزانی که پزشک معالجشان تجویز کرده است و با قیمت مصوب از داروخانه داروهایشان را دریافت نمایند.

🔹اطلاعات این عزیزان در یک سامانه به نام سامانه بیماریهای نادر جمع آوری می شود و با توجه به محدودیت زمانی که از طرف وزارت بهداشت و درمان وجود دارد و با توجه به اینکه اطلاعات کاملی از این عزیزان در دست ما موجود نیست برای اینکه این طرح به نحو احسن اجرا شود بایستی عزیزانی که دیابتی هستند و انسولین قلمی مصرف می کنند حتما اطلاعاتشان را در این سامانه ثبت کنند زیرا اگر اطلاعات بصورت کامل در این سامانه ثبت نگردد اسم عزیزان در لیست نخواهد بود و داروخانه از ارائه انسولین به آنها خودداری خواهد کرد.

🔹فرم مخصوصی برای اینکار طراحی شده در این فرم تمامی اطلاعات بیمار دیابتی مشخص شده عزیزان باید این فرم را به دقت تکمیل نمایند.

✔️در شهرهای سراب، مهربان، دوزدوزان و شربیان افراد می توانند این فرم ها را از مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین از داروخانه ها تحویل بگیرند. بعد از تحویل فرم آن را با دقت تکمیل کرده و به مراکز بهداشتی و درمانی تحویل دهند. به این نکته توجه شود که در آخرین قسمت این فرم رسیدی وجود دارد که تحویل گیرنده فرم آن را مهر کرده و رسید را به شما تحویل می دهد. شما با ارائه این رسید به داروخانه داروی مورد نظرتان را تحویل خواهید گرفت.

🔹یک نکته قابل ذکر است که عزیزانی که این فرم را از داروخانه یا از مطب پزشکان متخصص داخلی دریافت می کنند بعد از تکمیل فرم می توانند آن را در بیمارستان امام خمینی سراب، طبقه دوم، حوزه ریاست و ساختمان معاونت درمان، انتهای سالن به کارشناس مربوطه تحویل داده و کارشناس فرم را وارد سامانه می کند.

🔹عزیزانی که در روستا ساکن هستند نیازی نیست به شهر مراجعه کنند، فرم مربوطه در تمام مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و همچنین خانه های بهداشت موجود است، فرم را آنجا دریافت کرده و بعد از تکمیل، آنرا به همکارانمان در مراکز بهداشتی یا خانه بهداشت تحویل داده و حتما رسید دریافت نمایند.

🔹نکته مهم اینکه این موضوع را به هیچ عنوان سهل نگیرید زیرا از این به بعد جهت دریافت انسولین حتما باید اسم افراد در سامانه قید شود در غیراینصورت داروخانه ها از ارائه انسولین معذور خواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.