کد خبر : 1647
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۵۸
-

گپ و گفت با یک هنرمند سراب

نقاشی برایم یک لذت است

نقاشی برایم یک لذت است
خانم لطفی از هنرمندان فعال درعرصه نقاشی می باشد.



گفتگو از :پریسا فتاح پور آزاد

خانم سعیده لطفی یکی از هنرمندان برجسته و توانای شهرستان سراب است که در زمینه نقاشی و طراحی فعالیت می کنند،درراستای احترام و تکریم سرمایه های اجتماعی و انسانی و معرفی این چهره های هنری گفت وگویی ترتیب دهیم تا مردم شهر هم بیشتر در مورد کار و فعالیت های ایشان آشنا شوند.

خانم لطفی چه شد که به هنر نقاشی روی آوردید؟
بنده از دوران کودکی علاقه خاصی به نقاشی داشتم،حتی زمانی که در مقطع راهنمایی بودم اوقات فراغت تابستانی خودم را با شرکت در کلاس های نقاشی در شهر تهران پر می کردم.ولی از سن بیست سالگی بصورت جدی در حضور استاد بزرگوار جناب آقای بهاری یادگیری نقاشی را شروع کردم.

چه شد که تصمیم به تاسیس اموزشگاه و آموزش این هنر را گرفتید؟
وقتی آقای بهاری علاقه و استعداد مرا در این زمینه دیدنتشویقم کردند تا آموزش را شروع کنم،لذا برای یادگیری هر چه بهتر این رشته در کلاس های استاد اقبالی در شهر تبریز شرکت کردم و سپس تصمیم به تاسیس اموزشگاه گرفتم.
در چه سالی موفق به تاسیس اموزشگاه شدید؟از آنجا که در شهر ما افراد علاقه مند به این هنر زیاد بود سختی های این راه را به جان خریدم،در ابتدا دوره های لازم و مربوط به مربیگری را در تبریز سپری کردم و در آزمون پداگوژی قبول شدم،همچنین دوره های مدیریت و ICDL را هم گذراندم،اما چون مدرک مرتبط با هنر نداشتم از سال ۸۲ طی چندین سال در مدارس غیر انتفاعی و کانون های بسیج مشغول تدریس شدم و با این چند سال سابقه توانستم مدرک مربیگری را دریافت کنم سپس از سوی سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به اخذ دیپلم طراحی عمومی و طراحی چهره شدم.

از سال ۸۷به صورت قانونی و رسمی اقدام به تاسیس اموزشگاه نمودم تا اینکه در سال ۹۰ موفق به بازگشایی آن زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور شدم ،که الان هم به تمامی هنر جویان پس از گذراندن موفق تمامی دوره ها مدرک فنی و حرفه ای اعطا می کنیم.

اولین نمایشگاه خود را در چه سالی برگزار کردید؟
در سال۹۰اولین و با شکوه ترین نمایشگاه را با دعوت تمامی مسئولین شهر برگزار نمودم که با استقبال خوبی روبرو شد.
همچنین در تمامی نمایشگاههای گروهی شهر،مسابقات هنری تمامی مناسبت ها مثل برنامه های روز قدس و ….به همراه تمامی هنرجویانم شرکت داشته ام.
در کتاب خانه عمومی شهر سراب فعالیت داشتم و در آنجا نمایشگاهی هم برگزار نمودم،همچنین در نمایشگاه های استانی و پایتخت نیز حضور فعال داشته ام و دارای لوح تقدیر ها لوح سپاس های فراوانی هستم که به یادگار نگه داشته ام.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
modir چهارشنبه , ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

بسیار هنرمند با اخلاقی هست

نظرات بسته شده است.