کد خبر : 953
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۶:۱۷
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای احداث مجتمع کشت و صنعت سراب با پیش شرط تامین آب بسته هستند
-

احداث مجتمع کشت و صنعت سراب با پیش شرط تامین آب

احداث مجتمع کشت و صنعت سراب با پیش شرط تامین آب
در صورت تامین آب، مشکلی برای واگذاری اراضی ملی جهت احداث کشت و صنعت سراب وجود ندارد.

به گزارش شبکه خبری مردم به نقل از فارس، اکبر فتحی امدیرکل جهاد کشاورزی در جلسه ستاد تسهیل و امور سرمایه‌گذاری شهرستان سراب که با حضور نماینده مردم شهرستان سراب با هدف برنامه‌ریزی جهت احداث و اجرای طرح کشت و صنعت و راه‌اندازی واحدهای صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی در شهرستان سراب تشکیل یافته بود، اظهار داشت: در صورت تامین آب، مشکلی برای واگذاری اراضی ملی جهت احداث کشت و صنعت سراب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این پروژه قرار است در مساحتی بالغ‌بر ۲ هزار هکتار  عملیاتی شود، ادامه داد: در صورت رفع موانع و مشکلات تامین آب، احداث کشت و صنعت سراب که در آن واحدهای مختلفی از تولید خوراک دام، کارخانه قند، صنایع کشتارگاهی و بسته‌بندی گوشت و.‌‌‌…. صورت می‌گیرد که می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات  بیکاری در شهرستان سراب را  حل و فصل کند.

فتحی، ضمن حمایت از سرمایه‌گذاری  بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف کشاورزی افزود: امروزه بخش خصوصی نقش و ایفای مهمی در پیش برد اهداف بلند مدت در هر زمینه‌ای اعم از کشاورزی ، صنعت و….دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر تقسیط آب به‌صورت قانونی و بدون مانعی صورت گیرد، با توجه به امکان واگذاری اراضی ملی به بخش خصوصی، شاهد توسعه ایجاد شرکت‌های کشت و صنعت در استان خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان سراب نیز بر ضرورت ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی تاکید کرد.

یوسف داوودی با اشاره به شعار امسال جهش تولید متذکر شد: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند که در این زمینه باید راهکارهای تحقق سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و بررسی و رفع موانع احتمالی باید مدنظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان سراب نیز در این جلسه خواستار تسریع و تسهیل در امور واگذاری اراضی جهت اجرای طرح کشت و صنعت شد.

ثقفی افزود: با اجرای طرح کشت و صنعت و ایجاد صنایع تکمیلی‌، بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان و بیکاران منطقه مرتفع می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.