کد خبر : 910
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۶:۵۵
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نگاهی به زندگی حجت الاسلام احمد محسن زاده سرابی بسته هستند
-

نگاهی به زندگی حجت الاسلام احمد محسن زاده سرابی

نگاهی به زندگی حجت الاسلام احمد محسن زاده سرابی
حجت الاسلام والمسلمین احمد محسن زاده سرابی از روحانیان سرشناس سرابی بود که بهارامسال رخ درنقاب خاک کشید و به رحمت ایزدی پیوست.

گذری کوتاه بر زندگانی حجت الاسلام و المسلمین احمد محسن زاده سرابی

شبکه خبری مردم سراب،مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد محسن زاده فرزند حجت الاسلام مرحوم میرزا رحمان محسن زاده از روحانیان معروف شهرستان سراب ، در سال ۱۳۳۳ شمسی در قم متولد شد. در ۱۳۴۸ شمسی با ورود به حوزه علمیه قم تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و مقدمات را نزد حجج اسلام: محمدعلی مدرس افغانی و جلیلی آموخت.

دروس سطح را نیز در محضر حضرات آیات: زین العابدین باکویی، محمد فیض سرابی، محمد حقی، محمدتقی ستوده، سید ابوالفضل موسوی تبریزی، مصطفی اعتمادی، محسن دوزدوزانی و نکونام فرا گرفت و در ادامه به استفاده از حوزه درس خارج فقه و اصول حضرات آیات محمد فاضل لنکرانی، سیدمحمدرضاگلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، سید محمود هاشمی شاهرودی و جواد تبریزی پرداخت. همچنین از مباحث فلسفی حضرات آیات: حسن حسن زاده آملی، دکتر احمد بهشتی و نکونام بهره برد و در تفسیر و علوم قرآنی از شاگردان حضرات آیات: عبدالله جوادی آملی، علی مشکینی،  محمد هادی معرفت و محمد حقیقی بود.

 دوره آموزش زبان انگلیسی و دوره عالی خطابه و ترجمه عربی را نیز در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گذراند. وی از حضرات آیات: علیاری تبریزی و سید احمد حسینی اشکوری اجازه نقل حدیث و از حضرات آیات: محمدعلی اراکی، سید شهاب الدین مرعشی نجفی، محمد فاضل لنکرانی، محمد تقی بهجت ، ناصر مکارم شیرازی و مقام معظم رهبری اجازه تصدی امور حسبیه دارد.

تدریس در حوزه علمیه قم، مدرسه المهدی (عج) مشکین شهر و دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور مشکین شهر؛ تالیف کتابهای:  چهل کلید سعادت چهل حدیث تربیتی برای کودکان و نوجوانان،  زندگینامه حضرت زهرا (س)،  آفتاب کربلا،  چهل حدیث در فضیلت ماه رمضان، آفتاب نجف، چهل حدیث عزت و افتخار حسینی، چهل حدیث خدمت رسانی به مردم و نگارش چاپ مقاله های متعدد در نشریات کشور از فعالیت‌های علمی او است. 

مرحوم محسن زاده در دوران انقلاب به پخش عکس، رساله و اعلامیه‌های امام خمینی (ره) پرداخت و در راهپیمایی ها شرکت داشت. همچنین با سفر به مناطق مختلف،  به تبلیغ بر ضد رژیم و برگزاری راهپیمایی پرداخت و به همین سبب از سوی ساواک بازداشت شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تاسیس کمیته انقلاب اسلامی سراب همکاری داشت و مسئولیت اطلاعات کمیته را برعهده گرفت. همچنین روحانی کمیته تحقیق پرونده ساواک و عوامل رژیم طاغوت بود. در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه ها حضور یافت.

از دیگر مسئولیت ها و فعالیت های او در این دوران است: ریاست سازمان تبلیغات اسلامی هریس، ۱۳۶۳_ ۱۳۶۴ ش؛ مسئول گروه تاریخ و تربیت مربی کودکان و نوجوانان، ۱۳۷۱_ ۱۳۹۷ش؛ مسئول شناسایی مراکز فرهنگی و فرزانگان در دفتر تبلیغات اسلامی هریس ۱۳۷۱_ ۱۳۷۹ش؛  مسئول خانه مطبوعات مرکز مطالعات و تحقیقات علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی ۱۳۷۷_ ۱۳۷۹ش؛  نماینده طلاب شهرستان سراب در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

.حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده در ۱۹ تیر ۱۳۷۹ش  به امامت جمعه مشکین شهر منصوب شد. تأسیس و تصدی مسئولیت حوزه های علمیه خواهران و برادران؛ انتشار هفته نامه داخلی آدینه مشکین‌شهر و گاهنامه در مکتب اهل بیت (ع)؛  تشکیل هیئت رزمندگان اسلام و برگزاری کلاس های تفسیر و اخلاق برای فضلا و مسئولان شهرستان از فعالیت‌های او در مشکین‌شهر است. وی سپس ۶ مهر ۱۳۸۴ش امامت جمعه شهرستان ابهر را برعهده گرفت. محسن‌زاده در دوم تیر ماه ۱۳۸۷ش به امامت جمعه نسیم شهر در استان تهران منصوب شد و خدمات ارزنده‌ای در امور فرهنگی و عمرانی انجام داد احداث مصلی و فعال کردن مساجد و تاسیس مراکز متعدد فرهنگی از جمله خدمات ایشان است. مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد محسن زاده؛ سرانجام در شانزدهم فروردین ۱۳۹۹در سن ۶۳ سالگی بر اثر عارضه سکته قلبی دارفانی را وداع گفت. روحش شاد و یادش گرامی

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری نماز میت را بر پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده اقامه کرد.

مسئولان کشوری و حوزوی و اقشار مختلف مردم تأثر خود از ضایعه درگذشت امام جمعه نسیم شهر و ابراز همدری با خانواده آن مرحوم را به شیوه های مختلف از جمله صدور اعلامیه، ارسال پیام و یا ارتباطات صوتی اعلام داشتند و نقطه مشترک آنها تکریم تلاش های آن روحانی مجاهد بود.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه دراستان آذربایجانشرقی

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

رحلت روحانی وارسته؛ امام جمعه نسیم شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین مرحوم احمد محسن زاده موجب تالم و تاثر گردید.

از بارزترین یادگاری‌های این چهره خدوم در نسیم‌شهر راه‌اندازی حوزه علمیه حضرت جوادالائمه(ع) برادران و بقیه‌الله(عج) خواهران بوده است که بیش از ۱۰۰۰ طلبه تحویل جامعه اسلامی داده است.

ضایعه درگذشت این شخصیت والامقام در تبلیغ معارف اسلامی را محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه قم، اهالی محترم نسیم شهر و شهرستان سراب، ارادتمندان و همچنین خانواده محترم و اخوان گرامی ایشان تسلیت عرض می کنم و شادی روح آن فقید سعید، صبر و اجر جزیل برای بازماندگان آن مرحوم را از خداوند متعال مسئلت دارم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.