کد خبر : 854
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مدافعان سلامت در ایستگاه آخر/نگاهی به تدفین درگذشتگان بسته هستند
-

مدافعان سلامت در ایستگاه آخر/نگاهی به تدفین درگذشتگان

مدافعان سلامت در ایستگاه آخر/نگاهی به تدفین درگذشتگان
ین روزها در کنار فعالیت اثر بخش پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی به‌عنوان مدافعان سلامت در خط حمله نبرد با ویروس کرونا، سربازان بی‌نام و نشانی هم هستند که در ایستگاه آخر خادمان سلامت مردم بوده و تلاش‌های طاقت فرسایی انجام می‌دهند.

خبرگزاری فارس:جوادعباس زاده :ین روزها در کنار فعالیت اثر بخش پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی به‌عنوان مدافعان سلامت در خط حمله نبرد با ویروس کرونا، سربازان بی‌نام و نشانی هم هستند که در ایستگاه آخر خادمان سلامت مردم بوده و تلاش‌های طاقت فرسایی انجام می‌دهند.

سنگر بی‌نام و نشان آخرین گروه مدافعان سلامت در ایستگاه ابدی

خبرگزاری فارس از سراب– جواد عباس‌زاده: همیشه رسم است، زحمات کسانی دیده شود که در خط مقدم نبردها حضور دارند و کمتر به تلاش نیروهای پشتیبان و امدادرسان یا کسانی که نبردها را به قاب دوربین و به رشته تحریر و روایت در قالب‌های مختلف رسانه‌ای و… در می‌آورند توجه و یا اشاره می‌شود.

این روزها در کنار فعالیت اثربخش پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی به‌عنوان مدافعان سلامت در خط حمله نبرد با ویروس کرونا،  سربازان بی‌نام و نشانی هم هستند که در ایستگاه آخر خادمان سلامت مردم بوده و تلاش‌های طاقت‌فرسایی انجام می‌دهند.

کار این گروه زمانی آغاز می‌شود که بنا به دلایلی کار درمان ناموفق می‌شود و بیماران کرونایی چشم از جهان خاکی فرو می‌بندند.

با توجه به دستورالعمل دفن و کفن متوفی‌ها کار آخرین گروه مدافع سلامت آغاز می‌شود که آخرین حلقه اتصال به زنجیره محافظتی می‌باشد.

اکبر نادی، رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب در این زمینه به خبرنگار فارس در سراب اظهار داشت: تاکنون هفت نفر در شهرستان سراب به‌دلیل بیماری کووید ۱۹ جان باختند و دفن آنها با رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.

وی افزود: بلافاصله بعد از اعلام درگذشت بیمار همکاران حوزه بهداشت که در این موضوع آموزش دیده و مجرب هستند، فرآیند دفن و کفن را انجام می‌دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب یادآور شد: برای رعایت مسائل شرعی در تعامل و هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی هستیم و مشاور مذهبی بیمارستان به‌صورت تمام وقت در این زمینه فعالیت می‌کند.
 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.