کد خبر : 850
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۰۲
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای غربالگری برای بیماری کووید ۱۹/اختصاص نقاهتگاه برای بیماران بسته هستند
-

غربالگری برای بیماری کووید ۱۹/اختصاص نقاهتگاه برای بیماران

غربالگری برای بیماری کووید ۱۹/اختصاص نقاهتگاه برای بیماران
نقاهتگاه در محل بیمارستان قدیم سراب (ساختمان دیالیز سابق ) با ظرفیت ۲۵ تخت ایجاد شده تا بیمارانی که بعد از ترخیص برای گذراندن دوران نقاهت در منزل خود امکان ندارند در این محل تحت مراقبت قرار گیرند.

به گزارش شبکه خبری مردم”دکتراکبرنادی رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب”در نشست مشترک با فعالان رسانه و فضای مجازی گفت:غربالگری و بیمار یابی خانوارها در شهرستان سراب شروع شده و اطلاعات خانوار ها از طریق سامانه سیب جهت کنترل علائم بدست آمده و با افراد از طریق شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته و نسبت به غربالگری اقدام می‌شود .

دکتر نادی با اشاره به عملکرد مطلوب شهرستان سراب در غربالگری و بیماریابی شهروندان دربین دانشگاههای علوم پزشکی کشور،تاکید کرد:در این طرح اگر فردی مشکوک باشد به کلینیک غربالگری بیماری های واگیر در محل مرکزبهداشت سراب که بصورت ۱۶ ساعته و سه شیفتی فعال می‌باشد ارجاع می‌شوند و در روستاهانیز به مراکز بهداشتی درمانی معرفی می شوند .

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان سراب عنوان داشت: در بیمارستان امام خمینی ره سراب کلیه اعمال غیر اورژانسی ( الکتیو ) حذف و به بیماران کرونایی خدمات رسانی ارائه می‌شود که در این راستا ۳ بخش ایزوله شده داریم .

وی افزود:نقاهتگاه در محل بیمارستان قدیم سراب (ساختمان دیالیز سابق ) با ظرفیت ۲۵ تخت ایجاد شده تا بیمارانی که بعد از ترخیص برای گذراندن دوران نقاهت در منزل خود امکان ندارند در این محل تحت مراقبت قرار گیرند.

این متخصص طب اورژانس با اشاره به این که درحال حاضر بیماران کرونایی در شهرستان سراب مشکل دارویی ندارند توصیه کرد: همشهریان در صورت بروز علائمی همچون تب ، سرفه ، تنگی نفس و درد بدن به کلینیک غربالگری بیماری های واگیر واقع در بیمارستان قدیمی یا اورژانس بیمارستان جدید مراجعه و از هرگونه خوددرمانی و مصرف کورتون (کورتیکواستروئیدها)خودداری کرده ، زیرا ممکن است بیماری کوئید ۱۹ را در این افراد تشدید کنند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.