کد خبر : 323
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سراب پیشرو در پرورش ماهی در قفس بسته هستند
-

سراب پیشرو در پرورش ماهی در قفس

سراب پیشرو در پرورش ماهی در قفس
ثقفی فرماندار سراب در بازدید از مراکز پرورش ماهی شهرستان گفت: مدت ۱۰ سال است که شهرستان سراب در تولید ماهی رتبه نخست استانی را در اختیار دارد. وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه امسال، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۴۵ استخر پرورشی، ۵ سد خاکی و ۴ سد کوچک آبخیزداری رها سازی شده است. وی، با اشاره به اینکه اولین مرکز تولید ماهی در قفس در ایران، در دو سد ملایعقوب و عسگر آباد این شهرستان اجرا شده است، گفت: علاوه بر تولید استخر‌های کوچک و بزرگ پرورشی، سالانه در ۱۰۵ قفس شناور این سد‌ها ۱۲۰ تن ماهی تولید می‌شود. ثقفی با انتقاد از روند تمدید پروانه فعالیت پرورش دهندگان و تولید کنندگان ماهی، تسریع در زمان صدور مجوز‌های لازم را خواستار شد و بر حمایت شیلات در تامین غذا و مواد اولیه مورد نیاز ماهی تاکید کرد.

غلامرضا نیازیان مدیر جهادکشاورزی شهرستان در حاشیه برگزاری کارگاه شیلات گزارش مبسوطی از روند فعالیت های شیلات شهرستان سراب از آغاز تا به امروز ارائه دادگفت: شهرستان سراب پیشرو در بسیاری از کارها و در توسعه شیلات استان می باشد و به برکت منابع آبی و موقعیت جغرافیایی مناسب و مستعد شهرستان اولین فعالیت های شیلاتی در استان همچون پرورش ماهی در قفس، تولید بچه ماهی در مزارع حدواسط، شیوه پرورش لایه ای، پرورش ماهیان خاویاری و پرورش زالو در این شهرستان انجام گرفته است.

وی افزود: در تولید به جایی رسیده ایم که نیاز به ایجاد سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی برای شهرستان ضروری به نظر می رسد.

قاسم جعفروند مدیر کل شیلات و ابزیان جهاد کشاورزی استان در این کارگاه یکروزه آموزشی گفت: برای فعال سازی و رونق تولید در واحد های موجود و ایجاد ظرفیت های جدید سرمایه گذاری در حیطه مسئولیت نباید بی تفاوت باشیم و راههایی را خواهیم یافت و اگر موانعی وجود دارد از هر کسی که می تواند برای پیشبرد امور کمک کند مطالبه گری خواهیم کرد تا به نتیجه لازم برسیم.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.