کد خبر : 2137
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۱۶
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جراحی های مرتبط باگوش وحلق و بینی در بیمارستان سراب بسته هستند
-

جراحی های مرتبط باگوش وحلق و بینی در بیمارستان سراب

جراحی های مرتبط باگوش وحلق و بینی در بیمارستان سراب

وقتی تخصص،مهربانی،سخاوت و عشق در درمان بیماران نقش آفرین می شود.گپ و گفت با سرکار خانم دکتر زهره عبدالرحیمی متخصص گوش،حلق،بینی گفتگو از پریسا فتاح پور آزاد لطفا خودتان را معرفی کنید؟دکتر زهره عبدالرحیمی هستم متخصص گوش و حلق و بینی. متولد سراب هستم و دریک خانواده فرهنگی بزرگ شده ام.تحصیلات دوران دبیرستان را در

وقتی تخصص،مهربانی،سخاوت و عشق در درمان بیماران نقش آفرین می شود.گپ و گفت با سرکار خانم دکتر زهره عبدالرحیمی متخصص گوش،حلق،بینی

گفتگو از پریسا فتاح پور آزاد

لطفا خودتان را معرفی کنید؟دکتر زهره عبدالرحیمی هستم متخصص گوش و حلق و بینی. متولد سراب هستم و دریک خانواده فرهنگی بزرگ شده ام.تحصیلات دوران دبیرستان را در مدرسه نمونه دولتی فدک در رشته تجربی گذراندم وسال ۸۷ با رتبه ۱۰۱ در رشته پزشکی قبول شدم ، بعد از اتمام ۷ سال دوره پزشکی عمومی ، در مرکز بهداشتی درمانی اسب فروشان مشغول به کار شدم ودر سال ۹۷ در رشته ENT دانشگاه علوم پزشکی تبریز قبول شدم وبعد از اتمام ۴ سال دوره رزیدنتی هم اکنون در خدمت همشهریان عزیزمون هستم .۲)چطور شد که رشته پزشکی را انتخاب کردید؟ عاملی که باعث شد رشته پزشکی را انتخاب کنم علاقه ای بود که به رشته پزشکی داشتم و به واسطه اینکه در خانواده پزشک داشتیم آشنایی نسبتا نزدیکی با این رشته و مشکلات و سختی هاش داشتم و به صورت آگاهانه و با علاقه این رشته را انتخاب کردم . ۳)عواملی که در پیشرفت یک پزشک می تواند موثر باشد چیست؟ عوامل متعددی در پیشرفت یک پزشک تاثیر دارد که در ابتدا علاقه به این رشته می باشد چون با توجه به طولانی بودن مدت تحصیل در این رشته و آزمون های متعدد و دشوار و سختی های دوران دانشجویی و رزیدنتی تنها عاملی که میتواند این سختی ها را شیرین و قابل تحمل کند علاقه میباشد . در مرحله دوم، از نظر بنده پشتکار و اراده جهت پیشرفت کردن یکی از عوامل موثر در پیشرفت یک پزشک میباشد . در مرحله بعدی داشتن وجدان کاری و اهمیت دادن به بیماران از جمله عوامل پیشرفت یک پزشک در طولانی مدت میباشد .

۴)دکتر متخصص گوش،حلق ،بینی در چه زمینه ای تخصص دارد؟تخصص دکتر گوش و حلق و بینی به اصطلاح همان رشته ENT در واقع در فلید های متنوع بیماری های سروگردن فعالیت دارد که شامل تشخیص و درمان و جراحی های مربوط به بیماری های گوش ، حلق و بینی و جراحی های سرو گردن میباشد . که بطور اختصار شامل درمان عفونت های گوش و مشکلات شنوایی، تشخیص بیماری های حنجره و درمان سینوزیت و جراحی های مربوط به عوامل ایجاد کننده مشکلات تنفسی مثل انحرافات بینی و هیپرتروفی لوزه ها ، جراحی های سینوزیت مزمن و پولیپ های بینی ، جراحی های مربوط به توده های دهان و و توده های التهابی و مادرزادی و توده های خوش خیم و بدخیم سرو گردن و همچنین در زمینه زیبایی های صورت من جمله رینوپلاستی و اتوپلاستی و …فعالیت دارند.

۵)اولین کاری که معمولا یک پزشک انجام می دهد گرفتن شرح حال از بیمار است ،این کار چقدر در روند تشخیص بیماری و روند درمان آن موثر است؟

گرفتن شرح حال مناسب از بیمار اهمیت به سزایی در تشخیص بیماری دارد که حدود ۷۰ درصد در تشخیص بیماری به ما کمک میکند و با توجه به شرح حال گرفته شده بقیه اقدامات تشخیصی کمکی و درمانی صورت میگیرد .

۶)متداول ترین عارضه های گوش،حلق،بینی را به طور خلاصه شرح دهید.

عارضه های بیماری های گوش و حلق و بینی با توجه به وسیع بودن این فیلد متنوع هستند که به شکل دسته بندی شده میتوانیم به عفونت های گوش و عارضه های مربوط به عفونت مثل پارگی پرده صماخ و کاهش شنوایی و سرگیجه و ووزوزگوش و … اشاره کرد . در زمینه بینی و سینوس شامل شکستگی های بینی و انحرافات بینی و مشکلات تنفسی به دنبال آن و گرفتگی بینی و سینوزیت های مزمن و پولیپ های بینی. ودر زمینه حلق و دهان ، بزرگی و عفونت مکرر لوزه ها و مشکلات تنفسی به دنبال آن و مشکلات خواب و بوی بد دهان و … میباشد

۷)با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم علائم و نشانه های سینوزیت مزمن چیست و چه زمانی باید به پزشک متخصص گوش،حلق،بینی مراجعه کرد؟

علایم مربوط به سینوزیت به طور کلی شامل ترشحات چرکی بینی و خلط پشت حلقی و کیپ شدن بینی و احساس فشار در صورت و سرفه و سردرد میباشد که به شکل حاد و مزمن هستش که درصورت تداوم علایم بیش از ۱۲ هفته درواقع سینوزیت مزمن خواهد بود . لذا در صورت تداوم علایم جهت تشخیص علل سینوزیت و درمان مناسب بهتره به متخصص ENTمراجعه شود . ۸ )در حال حاضر چه خدماتی را در بیمارستان امام خمینی (ره)ارائه می دهید؟

در حال حاضر در کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی ویزیت ها صورت میگیرد و در حال حاضر با توجه به امکانات اتاق عمل جراحی های مربوط به ENT شامل جراحی های رینوپلاستی و جراحی های لوزه و شکستکی بینی ، جراحی انحراف سپتوم بینی و جراحی های آنومالی های مادرزادی گوش ( اتوپلاستی ) و جراحی توده های سروگردن رو انجام میدهیم . البته امیدوارم با همکاری و تلاش مسئولان محترم بیمارستان نواقصات ابزار و دستگاه های اتاق عمل رو بتوانیم حل کنیم تا بتوانیم تنوع عمل هایمان را گسترش دهیم.

۹)واما سخن پایانی….. واما سخن آخر که دوست دارم بیان کنم، اینکه زندگی توام با فرازو نشیب وتلخی و شیرینی برای همه هست که من هم در این مورد مستثتی نبودم .و پستی و بلندی های متعددی را تجربه کردم که فقط با امید به خداوند مهربان و همراهی خانواده ی عزیزم که در تک تک لحظات کنار من بودند، به خصوص مادر عزیزم( که اگر بگویم پابه پای من در این زمینه همراهم بودند اغراق نکردم ) توانستم این راه رواادامه بدم. و امید آن دارم که از این به بعد هم در راه خدمت به مردم عزیزمان در حد توانم بتوانم موثر واقع شوم.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.