کد خبر : 1943
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۰۳
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای روایت دوچاقو/چاقویی که جان می ستاند و چاقویی که جان می بخشد بسته هستند
-

روایت دوچاقو/چاقویی که جان می ستاند و چاقویی که جان می بخشد

روایت دوچاقو/چاقویی که جان می ستاند و چاقویی که جان می بخشد

تلاش چندساعته برای نجات یک جوان و رهایی از چنگ مرگ چاقوی جراحی دربرابر چاقوی ضارب درصورت تعلل و یا اعزام بیمار امید به زنده ماندن کمرنگ می شد روایتگر:دکترمهدی خانی متخصص قلب و عروق به گزارش شبکه خبری مردم سراب،یک جوان ۲۴ساله که به علت خونریزی ناشی از ضربات چاقو دچارخونریزی به داخل پرده

  • تلاش چندساعته برای نجات یک جوان و رهایی از چنگ مرگ
  • چاقوی جراحی دربرابر چاقوی ضارب
  • درصورت تعلل و یا اعزام بیمار امید به زنده ماندن کمرنگ می شد

روایتگر:دکترمهدی خانی متخصص قلب و عروق

به گزارش شبکه خبری مردم سراب،یک جوان ۲۴ساله که به علت خونریزی ناشی از ضربات چاقو دچارخونریزی به داخل پرده قلبی شده بود به علت تشخیص تامپوناد قلبی (جمع شدن خون در اطراف قلب)با تلاش به موقع و اقدام سریع تیم پزشکی ازمرگ رهایی یافت و به زندگی بازگشت.
این بیمار دچار افت فشار و کاهش هوشیاری شده بود به طوریکه پزشک معالج بلافاصله با لوله گذاری (ایتنوبه کردن) برای حفظ تنفس بیمار اقدام و بعد از اکوکاردیوگرافی اورژانسی دربالین بیمار به اتاق عمل منتقل و لوله گذاری جهت تخلیه مایع صورت گرفت.
تشکیل تیم پزشکی مرکب از چند پزشک و کادر مجرب پرستاری و درمانی مانع از دست رفتن فرصت طلایی شد و این جوان ۲۴ساله به فضل الهی به زندگی بازگشت.

برای یک پزشک و تک تک اعضای تیم درمانی لحظه ای لذت بخش و به یادامدنی بود چرا که همه ما انسانیم و کمک به همنوع وظیفه ماست و خداوند نیز درقران می فرماید هرکسی نفسی را از مرگ رهایی بخشد گویی جهانی را رهایی بخشیده و اگر کسی نفسی را بستاند گویی کل جهان را کشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.