کد خبر : 194
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تربیت دانش آموزان خلاق وپرسشگر بسته هستند
-

با تاکید بر اصلاح ساختار نظام آموزشی

تربیت دانش آموزان خلاق وپرسشگر

تربیت دانش آموزان خلاق وپرسشگر

دلیل اینکه کشورهای توسعه یافته در بسیاری از علوم بشری موفق هستند، توجه بیشتر آنها به پژوهش محور بودن فعالیت تحصیلی دانش آموزان از بدو ورود به مدارس است .

دانش آموزان سرابی داشته های علمی و پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند.

مردم سراب به نقل از ایرنا،فرماندار سراب در چهارمین سمینار علمی دانش آموزی با عنوان آلودگی ها و آسیب های آن پژوهش و تحقیق را مواد اولیه اکثر دانش های بشری دانست و خواستار توجه بیشتر به پژوهش محور بودن فعالیت تحصیلی دانش آموزان از بدو ورود به مدارس شد.

ایرج ثقفی فرماندار شهرستان سراب در چهارمین سمینار علمی دانش آموزی با رویکرد آلودگی ها و آسیب های آن اظهار کرد:حوزه پژوهش و تحقیق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمامی دستگاه ها و نهاد های علمی و آموزشی نیاز مبرم به پژوهش و تحقیق دارند.

وی گفت:پژوهش و تحقیق مواد اولیه اکثر دانش های بشری است و تمامی علوم در جهت توسعه ، پیشرفت و تکامل خود نیاز به پژوهش و تحقیق دارند و مولد علم و دانش ،تحقیق و پژوهش ثمر بخش در پژوهشسرا هاست و این مراکز باید از لحاظ امکانات تحقیقی و آزمایشی و فضای مناسب پژوهشی مورد توجه ویژه مسوولین و افراد جامعه قرار گیرند.

پژوهش محور بودن نظام آموزشی کشور

نمایشگاه آثار دانش آموزان و بازدید فرماندار

ثقفی با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق گفت:امروزه در مراکز علمی و آموزشی کشور این امر مورد توجه اساتیدمی باشد و نیاز است که این مبحث در نظام آموزش و پرورش نیز مورد توجه و اهمیت قرار گیرد، علم و مقتضیات زمانی مستلزم توجه بیشتر و بهتر به پژوهشگری را می طلبد.

فرماندار سراب سیاست روز نظام آموزش و پرورش را توجه بیشتر به پژوهش محور بودن فعالیت های علمی دانش آموزان دانست و ابراز کرد: دلیل اینکه کشورهای توسعه یافته در بسیاری از علوم بشری موفق هستند، توجه بیشتر آنها به پژوهش محور بودن فعالیت تحصیلی دانش آموزان از بدو ورود به مدارس است و ما باید فضا و امکانات مناسب را برای بستر سازی دانش محور و پژوهش محور بودن تحصیل دانش آموزان آماده کنیم.

ثقفی مدیریت استفاده بهینه از زمان را برای دانش آموزان مهم خواند و گفت:استفاده مناسب از زمان برای دانش آموزان در جهت پژوهشگری لازمه توسعه یافتگی در این امر است و همه ما باید در کنار هم با همکاری و تعامل نهاد های آموزشی و تحقیقاتی در جهت عملی شدن این مهم قدم برداریم و این امر مستلزم تلاش و همت معلمان و مربیان آموزشی و تربیتی است.

وی عنوان داشت :محیط آموزشی و تربیتی باید عاری از هرگونه مشکلات فیزیکی و اجتماعی باشد کاهش دغدغه دانش آموزان و حمایت از آنها از سوی دولت و خانواده ها موجب بهبود عملکرد در حوزه پژوهشگری میشود و این کار به مراتب حصول نتیجه را تسریع و بهبود می بخشد.

دانش آموزان پرسشگر تربیت شوند

فرماندار سراب گفت :نظام آموزشی نیازمند اصلاح ساختاری است و باید مطابق شرایط محیطی عمل کند شرایط فعلی این را می طلبد که همه ما به توجه بیشتری به پژوهش محور بودن تحصیل دانش آموزان و دانشجویان داشته باشیم.

ثقفی از دانش آموزان خواست که مطالبه گر باشند و اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم که دانش آموزان مطالبه گر و پرسشگر تربیت شوند و توجه بیشتر به آن از بدو ورود دانش آموزان به مدارس میتواند موجب از بین رفتن تعدادی کثیر از مشکلات آیندگان شود و از بروز مشکلات روز زمان بزرگسالی جلوگیری کند.

وی در آخر از پژوهشگران و محققین جوان خواست که مواظب آسیب های اجتماعی دنیای مجازی باشند عدم استفاده صحیح از فضای مجازی میتواند منجرب به وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به بدنه و پایه های یک جامعه در حال رشد شود.

در بخش پایانی سمینار نیز از مقاله های برتر توسط فرماندار شهرستان سراب تجلیل به عمل آمد .

https://t.me/omidsarabnews/6918
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.