کد خبر : 1937
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۳۱
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گپ و گفت با دختری که انشایش محقق شد بسته هستند
-

گپ و گفت با دختری که انشایش محقق شد

گپ و گفت با دختری که انشایش محقق شد

آیلاربابازاده سخت کوشی را رمز موفقیت خود درکنکور عنوان کرد.

گفتگو از پریسا فتاح پور

 لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

من آیلار بابازاده  از سراب دانشجوی سال اول پزشکی اردبیل هستم در سال ششم در آزمون نمونه دولتی پذیرفته شدم و در آزمون ورودی نهم به دهم  سمپاد هم نمره قبولی را بدست آوردم و سه سال آخر را در مدرسه فرزانگان مشغول به تحصیل بودم

تعریف شما از سخت کوشی چیست؟

سخت کوشی یعنی تلاش مستمر و برنامه ریزی شده

در چه مقطعی بودید که مطالعه را با جدیت آغاز کردید ؟

من در سال ششم در آزمون نمونه دولتی قبول شدم و در سال نهم با جدیت درس خواندم که در آزمون ورودی سمپاد نهم به دهم نمره خوبی بدست آورم و در آزمون قبول شوم که این طور هم شد و تلاش‌هایم نتیجه داد و من سه سال آخر خود را در مدرسه فرزانگان شهرمان درس خوانده ام .

در هر دوره از تحصیلات چقدر مطالعه کردید ؟من در طول سال‌های نهم و دهم مطالعه خوبی داشتم ولی از سال‌های یازدهم و دوازدهم راضی نیستم می‌توانستم بیشتر بخوانم البته به نظر من کمیت مطالعه چندان  مهم نیست این کیفیت و برنامه ریزی درست و دقیق است که تلاش را به ثمر می‌رساند .

در دوره دبستان برای انشای دوست دارید در آینده چه کاره شوید چه شغلی را انتخاب کردید ؟ من از دوران کودکی دوست داشتم که پزشک شوم

آیا خاطره آموزشی در طول ۱۲ سال تحصیلی دارید؟

من در سال نهم درس ریاضی جزو نقاط قوت من طبقه بندی میشد و بچه ها معمولا اشکالات خود را از من میپرسیدند و من در این درس با تمام وجود به آنها کمک میکردم که خوب البته این برای خودم هم خیلی مفید و موثر بود چون که باعث تثبیت مطالب و مرور مطالب میشد و از دوستان عزیزی که این مطلب رو مطالعه می‌کنند هم می‌خواهم که اگر درسی یا مطلبی را بلد نیستند از دوستانشان کمک بگیرند و اگر در درسی قوی هستند و دوستشان یا هم کلاسیشان آن مطلب را به طور کامل بلد نیست حتما به او کمک کنند این کار باعث ایجاد  حس دوستی و افزایش سطح درسی شما می‌شود.

هر کسب روش خاص خودش را دارد شما چه روشی داشتید ؟

من بیشتر درمورد درسها از روش بازیابی استفاده می‌کردم و سعی می‌کردم تست زیاد بزنم .

وقتی به عید سال ۱۴۰۰ رسیدید چه وضعیتی داشتید  و در دوران طلایی نوروز چگونه مطالعه کردید ؟

من در درسهای دوازدهم نسبت به یازدهم و مخصوصا دهم پسرفت کرده بودم و این مورد باعث کاهش اعتمادبه‌نفس من شده بود اما من در دوران عید بر روی دروس دوازدهم مخصوصا فیزیک تمرکز کردم و واقعا توانستم درصد فیزیکم را بالا ببرم این مورد روحیه من را افزایش داد و البته در دوران طلایی نوروز از کتاب های زرد عمومی آزمون زماندار عمومی را مطابق با کنکور کار می‌کردم . از این دوران به‌بعد، به نظر من باید روی دورس عمومی بیشتر کار شود تا بتوان در کنکور نمره خوبی را در این دروس بدست آورد توصیه ام به بچه های کنکوری این است که حتما از این دوران به بعد روی دروس عمومی نسبت به اوایل سال بیشتر کار کنند به طوری که ساعت مطالعه نسبی اختصاصی به عمومی برابر ۱/۵ شود که انشالله بدیت ترتیب بتوانند در کنکور نمره و تراز بیشتری کسب کنند. من در این دوران روی زیست های پایه هم تمرکز کردم اما در این دوران بیشتر از همه در درس عربی و فیزیک پیشرفت کردم در کنکور عربی را ۸۴ درصد جواب داده بودم.

با شیوع بیماری کرونا چگونه خودتان را با شرایط موجود وفق دادید ؟

در ابتدا واقعا کنار آمدن با این موضوع برایم سخت بود اما بعد ها عادت کردم اوایل شیوع کرونا ساعت مطالعه ام خیلی کم شده بود و حتی بعضی روزها صفر میشد اما بعدها توانستم خودم را با شرایط وفق دهم .

خانواده تان چگونه شما را همراهی میکردند؟

آنها سعی می‌کردند خانه را در سکوت نگه دارند تا من در هنگام درس خواندن مشکل حواس پرتی نداشته باشم و با تمرکز درس بخوانم و اگر در آزمون کم میشدم پدر و مادرم مخصوصا مادرم خیلی به من روحیه میداد.

چه کسانی در موفقیت شما نقش داشتند؟

اول از همه خانواده ام و خاله عزیزم  و بعد پشتیبانها و مدیران قلم چی و معلمان و مدیر عزیز مدرسه مان

من از همه آنها متشکرم که در این راه سخت مرا همراهی کردند و کمک و یاری رسان من بودند.

پیشنهاد و راه کارهایی برای دانش آموزان شهرمان دارید؟

سعی کنند هیچ وقت ناامید نشوند و تا آخرین لحظه تلاش کنند برنامه ریزی داشته باشند و با برنامه تلاش کنند صرفا تلاش به تنهایی معنا ندارد این برنامه است که آن را معنادار می‌کند‌.

در آخر از تمام کسانی که این مطلب رو مطالعه گردند بسیار ممنونم امیدوارم به تمامی آرزویتان برسید و آرزوی سلامتی برای همه مردم شهرم دارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.