کد خبر : 1919
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای معرفی نویسنده و شاعر آئینی سراب بسته هستند
-

معرفی نویسنده و شاعر آئینی سراب

معرفی نویسنده و شاعر آئینی سراب

غلامرضا پروینی “فریاد“در ۵ مرداد ۱۳۴۹ در گرمای سوزان شهر تهران دیده به جهان گشود شعر در خانواده وی هنری ذاتی است از طرف مادری نوه ی میرزا عبدالله فرقانی روحانی مبارز و دانشمند دوران ستم شاهی میباشد همچنین استاد محمد فرقانی شاعر نامی آذربایجان دایی وی می باشد . پروینی دوران کودکی را در

غلامرضا پروینی “فریاد“در ۵ مرداد ۱۳۴۹ در گرمای سوزان شهر تهران دیده به جهان گشود

شعر در خانواده وی هنری ذاتی است از طرف مادری نوه ی میرزا عبدالله فرقانی روحانی مبارز و دانشمند دوران ستم شاهی میباشد همچنین استاد محمد فرقانی شاعر نامی آذربایجان دایی وی می باشد .

پروینی دوران کودکی را در شهر تهران گذراند وسپس همراه خانواده خود به سراب که سرزمین مادریش بودکوچید.

استاد پروینی تحصیلات ابتدایی را در محله آبا واجدادی خود در چهارراه دارایی در دبستان امام خمینی گذراند او کودکی کنجکاو ودرسخوان بود بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی در رشته اقتصاد اجتماعی دیپلم گرفت و پس از خدمت سربازی در حوزه نشر آثار امام مشغول بکار شد.

وهمچنین برای روزنامه های مطر ح کشور مقاله و شعر نوشت ودر همین حال دردانشگاه در رشته ی ادبیات مقاومت مشغول تحصیل گردید .

استاد پروینی سرودن شعر را از دوران دبستان شروع کرد وبا وجود سن کم اشعار او در مجلات جوانان واطلاعات هفتگی دهه شصت به چاپ میرسیدودر آنزمان یکی از شعرای مطرح بشمار میرفت چیزی نگذشت که غزلسرای توانمندی شد با شروع جنگ، اشعار استاد رنگ وبوی آیینی پایداری بخود گرفت استاد در بیش از ده ها کنگره وجشنواره و همایش شعری مقام منتخب و برتر کشور واستان را در سالهای اخیر در زمینه ی شعر آیینی و پایداری را از آن خود کرده است .

استاد پروینی علاوه بر شعر نویسنده و منتقد چیره دستی است نوشته های وی در روزنامه هایی چون زمان و همشهری بچاپ رسیده اولین مجموعه ی شعر پروینی بنام “به خاطر تو “که شامل غزل ها ورباعی است در سال ۷۲ بچاپ رسیدمجموعه ی “لکنت سلیس “که تماما غزل میباشد در سال ۹۸ و دیوان “فریاد پروینی ‘ که شامل تمامی اشعار آیینی وپایدار ی با زمینه ی اجتماعی وانتقادی این شاعر خوش ذوق هست که در سالهای اخیرا به زیور چاپ آراسته گردیده است .

استادپروینی ساکن شهر تهران می باشند و سردبیر ی روزنامه ی” زمان “را بر عهده دارند برای این شاعر ارجمند آرزوی موفقیت و سربلندی را داریم .

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.