کد خبر : 1911
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۱۷
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رهروعرش شهید محبوب ریحانی بسته هستند
-

رهروعرش شهید محبوب ریحانی

رهروعرش شهید محبوب ریحانی

مقام معظم رهبری : امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. نوشته :مصطفی مشهدی روایتگر فتح و نصرت سالروز شهادت پاسدار شهید محبوب ریحانی فرزند: مقداد تاریخ تولد: ۱۳۴۳ شهادت: ۱۳۶۲/۱/۲۳ شرهانی- عملیات والفجر۱ زندگینامه : شهید محبوب ریحانی در سال ۱۳۴۳ در خانواده ای مذهبی و کم درآمد متولد شد .

مقام معظم رهبری : امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

نوشته :مصطفی مشهدی روایتگر فتح و نصرت

سالروز شهادت پاسدار شهید محبوب ریحانی
فرزند: مقداد

تاریخ تولد: ۱۳۴۳
شهادت: ۱۳۶۲/۱/۲۳
شرهانی- عملیات والفجر۱

زندگینامه :
شهید محبوب ریحانی در سال ۱۳۴۳ در خانواده ای مذهبی و کم درآمد متولد شد . پدر گرامی شهید از راه کارگری وسیله امرار معاش خانواده را تامین می کرد .  دوران نوجوانی او با آغاز راهپیمایی‌ها علیه رژیم ستم شاهی در سراب و روستای قلعه جوق همزمان بود و ایشان در این راهپیمایی ها حضور مداوم داشتند.
پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی گرایشات مذهبی ایشان را تقویت و ایمانش را به آرمان های انقلاب و امام (ره) افزایش داد .
 او کاملا خود را مقید به رعایت اصول اعتقادی و عمل به واجبات دینی کرده بود. نماز را در اول وقت و با شنیدن صدای اذان بجا می آورد و به پدر و مادر احترام می گذاشت. در کارهای کشاورزی و امور خانوادگی مشارکت جدی داشت . ایشان همچنین در موقع نیاز به سایر اقوام و همسایگان کمک می کرد.
در حالی که شاگرد کلاس سوم راهنمایی بود با صدور فرمان حضرت امام (ره) در خصوص تشکیل بسیج و مشارکت در جبهه های دفاع مقدس برای اولین بار بمدت شش ماه به عنوان بسیجی عازم جبهه های جنگ شد.
 بعد از بازگشت از جبهه برای مشارکت دایم در مبارزه با دشمنان نظام اسلامی در تاریخ ۱۳۶۱/۱۰/۲۵ به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و مستقیما عازم جبهه های نبرد گردید و در لشکر ۳۱عاشورا به عنوان مسئول ارزیابی مشغول فعالیت شد و در اولین بهار عضویت در سپاه و تنها بعد از دو ماه حضور مجدد در جبهه ‌های جنگ در جریان عملیات والفجر ۱ بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نایل گردید.
خون شهیدانی چون محبوب ریحانی که در اوایل جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند؛ فرهنگ شهادت را در میان خانواده ها ، اقوام ، دوستان در روستا و شهر سراب بیش از پیش گسترش داد.
بعد از شهادت محبوب برادر شهیدش حمید ریحانی پرچمدار مبارزه و احیاء خون و راه برادرش بود و با حضور مداوم در جبهه های نبرد و در حالی که از آسیب های سلاح های شیمیائی به شدت رنج می برد جانس را نثار انقلاِب اسلامی نمود تا نهال رو به رشد نظام اسلامی همچنان در مقابل طوفان های شیاطین و مستکبرین سربلند و پابرجا بماند.
ارواح مطهر شهیدان ریحانی شاد و یاد و نامشان گرامی باد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.