کد خبر : 1897
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای راههای غلبه براضطراب خبری بسته هستند
-

راههای غلبه براضطراب خبری

راههای غلبه براضطراب خبری

با رعایت شیوه های غلبه بر اضطراب و استرس خبری می توان استرس را مهارکرد.

۵ شیوه برای مقابله با بمباران خبری
مایکل زیفرا از متخصصان روان‌شناسی گروهی پزشکی نورث‌وسترن آمریکا در یک یادداشت ۵ شیوه کارآمد مدیریت بمباران اخبار را پیشنهاد کرده است. خلاصه مقاله به نقل از یورونیوز:
۱. از موضوعات خبری تحریک‌آمیز دوری کنید
اگر بین شما و خبری که دنبال می‌کنید یک رابطه شخصی وجود داشته باشد، استرسی که حس می‌کنید دو چندان خواهد بود. اگر متوجه شده‌اید که برخی کانال‌های خبری و شبکه‌های تلویزیونی اخباری را پوشش می‌دهند که برای شما خوشایند نیست، بهتر است دیگر این منابع خبری را دنبال نکنید.
۲. زمان اختصاص یافته به اخبار را محدود کنید
با توجه به رشد #تکنولوژی گوشی‌های هوشمند و تعدد #اپلیکیشن‌های‌خبری شما هر روز بیشتر از گذشته در معرض حجم نامحدودی از اخبار قرار می‌گیرید. درست است که اطلاع‌ داشتن از وقایع جاری در زندگی روزمره مهم است اما از یاد نبرید که اختصاص بیش از اندازه وقت به اخبار می‌تواند سلامت روانی شما را هم به مخاطره بیندازد. بهترین راه مدیریت علاقه‌های خود در مصرف زمان اختصاص یافته به اخبار و محدود کردن زمانی است که به دنبال کردن اخبار از روی وبسایت‌ها و #شبکه‌های‌اجتماعی می‌پردازید.
۳. آگاهی نسبت به میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را دارند که احساس شما از دنیای اخبار و #اطلاعات را تشدید کنند. همیشه و همه‌وقت اخبار به شکلی از اشکال در شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند و به‌صورت خودکار در معرض دید شما قرار می‌گیرند؛ موضوعی که می‌تواند تمام توجه شما را معطوف خود کند. مسئله‌ای که همزمان امکان تمرکز شما بر موضوعات دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌را بشدت سخت می‌کند. بنابراین لازم است که نسبت به محتوای شبکه‌های اجتماعی هوشیار باشید و اپلیکیشن‌هایی را که برای روانتان مضر هستند از روی گوشی خود پاک کنید.
۴. تمرین مدیریت خوب استرس
مدیریت صحیح و در عین حال مداوم #استرس می‌تواند راهی آسان و موثر برای کمک به کاهش #اضطراب‌خبری باشد. ورزش منظم، خواب کافی و تغذیه مناسب از دیگر فاکتورهای لازم در مبارزه با استرس هستند. اگر فکر می‌کنید که تلفن شما باعث اضطرابتان می‌شود، خاموشش کنید.
۵. درک کنید که این طبیعی است
صرفنظر از اینکه چه نامی بر آن می‌گذارید، امروزه اضطراب ناشی از خبر به پدیده خیلی رایجی تبدیل شده است. ما در دوران نامطمئنی زندگی می‌کنیم و واقعیت این است که این عدم اطمینان خود به عامل اصلی #اضطراب‌زایی بین مردم مبدل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.