کد خبر : 1755
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۳:۴۲
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ایجاد مجتمع تجاری بزرگ و ساماندهی قبرستان قدیمی کنار امامزاده سراب بسته هستند
-

ایجاد مجتمع تجاری بزرگ و ساماندهی قبرستان قدیمی کنار امامزاده سراب

ایجاد مجتمع تجاری بزرگ و ساماندهی قبرستان قدیمی کنار امامزاده سراب
تا فرارسیدن عید ۱۴۰۱ قراردادهای مربوط به پروژه‌های موقوفات سراب آماده می شود.

به گزارش شبکه خبری مردم به نقل از ایسنا یوسف داودی در حاشیه جلسه هم‌فکری مسئولان شهرستان سراب با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موقوفات مهم شهرستان، مِلکی بایر و مخروبه‌ای است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد اما در راستای احیای این موقوفه، مقرر شد تا بر اساس توافقات انجام شده و آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی، یک مجتمع تجاری پنج طبقه در این منطقه احداث شود که در عرصه‌ی وقفی این زمین اعیانی تقریبا ۲۰۰ مغازه تجاری ایجاد می‌شود و به صورت انتقال سند اعیانی دائم العمر به سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: تعدادی از مغازه‌های احداث شده برای سرمایه گذار خواهد بود و تعدادی دیگر در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد تا درآمد به دست آمده از این طریق به نفع مردم استفاده شود.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذار این پروژه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه آورده داشته و ساخت این مجتمع سه سال زمان خواهد برد و مکان زمین موقوفه که در مرکز شهر سراب واقع شده است، یک موقعیت بسیار عالی را  برای توسعه و عمران و آبادانی شهر فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: دومین موضوع مطرح شده در این جلسه، مربوط به قبرستان قدیمی و مخروبه امامزاده داخل شهر سراب است که اکنون نیاز به ساماندهی دارد و اداره‌ی کل اوقاف استان در این راستا یک برنامه جالبی را طراحی کرده تا این قبرستان را که در جوار آن هر پنجشنبه مراسم برگزار می‌شود (مراسم هفتگی امامزاده) به مزار شهدا و حوزه علمیه برادران واقع شده در این محل الحاق یابد و یک محوطه فرهنگی در اطراف امامزاده و مزار شهدا ایجاد شود.

داودی در ادامه خاطرنشان کرد: حجت الاسلام حسینی در این جلسه قول دادند تا فرارسیدن عید ۱۴۰۱ قراردادهای مربوط به پروژه‌های موقوفات سراب را آماده و عملیات اجرایی آن‌ها را آغاز کنند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.