کد خبر : 1679
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۵:۱۹
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گپ و گفت با معلمی که همیشه با اولی هاست بسته هستند
-

گپ و گفت با معلمی که همیشه با اولی هاست

گپ و گفت با معلمی که همیشه با اولی هاست
وضعیت کنونی آموزش و پرورش شهرمان نسبت به شهر های همجوار مناسب است ولی با برنامه ریزی بهتر از طرف آموزش و پرورش و مدیران مدارس می تواند بهتر از این باشد.

الفبای زندگی را از تو آموختیم

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

رباب ایمان زاده سرابی هستم بازنشسته آموزش و پرورش،موسس مدرسه پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی و همچنان آموزگار مقطع اول دبستان می باشم.

تحصیلات ابتدایی و مقاطع بعدی تحصیلی  را در کدام مدارس گذراندید؟

دوران ابتدایی را در مدرسه ابوریحان امروزی،راهنمایی در مدرسه ۱۷شهریور امروزی و مقطع دبیرستان را در مدرسه شهید رجایی گذراندم.

از چه سالی به کسوت معلمی درآمدید و چند سال خدمت کردید؟

از سال۱۳۶۵به شغل زیبای معلمی مشغول شدم و ۳۰سال با تدریس در پایه اول ابتدایی در خدمت دانش آموزان عزیز شهرمان بوده ام.

چرا پایه اول را در طول دوران خدمت و بازنشستگی برای تدریس انتخاب نمودید؟

به دو دلیل:اول اینکه معلم بهتر است نسبت به پایه ای که تدریس می کند عشق و علاقه و همچنین تجربه  و تخصص داشته باشد تا بتواند بهترین بازدهی را برای دانش آموزان ارائه کند.

دوم اینکه بچه های کلاس اول پاک و معصوم هستند و روح لطیفی دارند که این برای من بسیار ارزشمند است،در واقع روح خمیده ای دارند که قابل تغییر به سوی بهترین بودن است و من دوست دارم با یاری خداوند دانش آموزانی را تحویل جامعه دهم که در هر مقام و منسبی که باشند همواره حضور خداوند را احساس کرده و رفتار و کردار درستی  داشته باشند و همین برای من کافیست.

تفاوت پایه اول با سایر پایه های تحصیلی در مقطع دبستان چیست؟

پایه اول مهم ترین پایه و اساس و مبنای کلیه مقاطع تحصیلی است.در واقع مانند یک زیربنای ساختمان است که به قول شاعر (خشت اول گر نهد معمار کج،تا ثریا می رود دیوار کج)

چه شد که بعد از بازنشستگی تصمیم به تاسیس مدرسه غیر دولتی نموده اید و انگیزه شما از این امر چه بود؟

انگیزه اصلی ام علاقه شدید به شغل شریف معلمی بود و همچنین در کنارش دوست داشتم کاری فرهنگی و مفید برای دانش آموزان و جوانان شهرم کرده باشم.

از خاطراتتان در طول سالیانی که تدریس نموده اید برایمان بگویید؟

معلمی سرشار از شور و اشتیاق و خاطره است،مانند بقیه شغل های کارمندی روزمرگی ندارد و هر روز که معلم وارد کلاس می شود اتفاقات و ماجراهای جدیدی را تجربه می کند.

ولی یکی از بهترین خاطراتم که برای خودم نیز جالب بود این بود که در یکی از سال های خدمتم پسرم شاگرد خودم در کلاس اول بود،هیچ یک از دانش آموزان تا اواخر دی ماه سال تحصیلی نمی دانستند که ما مادر و پسر هستیم تا اینکه یک روز یکی از بچه ها اصرار کرد که خانم معلم باید امروز مرا هم تا خانه همراهی کنید،علت را جویا شدم،گفت من دیده ام که هر روز فلانی را به خانه اش می رسانید.آن روز مجبور شدم حقیقت را به بچه ها بگویم.برایم بسیار جالب و غرور آفرین بود که هیچکدام از بچه ها به هیچ عنوان باور نمی کردند که ما مادر و پسر هستیم،چون برایم این نکته را داشت که رفتارم با تمامی بچه ها یکسان بوده و هیچ تبعیضی را احساس نکرده اند.

سه نفر از ماندگار ترین معلمانی که بیشترین تاثیر را در زندگی شما داشته اند نام ببرید؟

از معلمان زحمت کش دوران خودم مرحوم سرکار خانم پردلی که خاطرشان بسیار برایم عزیز بود و همچنین آقای جوانشیر و خانم شفاهی عزیز بودند.

در حال حاضر به عنوان یک فرهنگی وضعیت آموزشی شهرمان سراب را چگونه می بینید؟

کمبود های اصلی کدامند؟

می توان گفت وضعیت کنونی آموزش و پرورش شهرمان نسبت به شهر های همجوار مناسب است ولی با برنامه ریزی بهتر از طرف آموزش و پرورش و مدیران مدارس می تواند بهتر از این باشد.

در مورد کمبود ها باید گفت:برنامه آموزش و پرورش کشورمان بخصوص در مقاطع بالاتر بسیار فرسوده و ناکارآمد است به طوریکه دانش آموزان بعد از اتمام دوران تحصیل مهارتی در خود نمی یابند که با استفاده از آن برای خود یا حتی اطرافیان کار آفرینی کنند.همچنین مهارت های زندگی و سبک زندگی موفق نیز در مدارس کشور آموزش داده نمی شود در حالیکه جزء کاربردی ترین و مهم ترین مسائل برای دانش آموزان می تواند باشد.به امید آنکه روزی نظام آموزشی کشورمان تغییری اساسی و به نفع دانش آموزان و معلمان داشته باشد.

و سخن آخر….

ما انسانها خلیفه خداوند روی زمین هستیم ،اگر ما همواره خداوند را حاضر و ناظر به اعمال و رفتار خود ببینیم، دنیا به بهترین شکل خودش تجلی می یابد.

تهیه و تنظیم:پریسا فتاح پور آزاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.