کد خبر : 1204
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای واکنش ها به درخواست دانشگاه آزاد سراب برای راه اندازی کلینیک دامپزشکی بسته هستند
-

واکنش ها به درخواست دانشگاه آزاد سراب برای راه اندازی کلینیک دامپزشکی

واکنش ها به درخواست دانشگاه آزاد سراب برای راه اندازی کلینیک دامپزشکی
درخواست راه اندازی کلینیک دامپزشکی با واکنش های منفی روبرو شد.

به گزارش شبکه خبری مردم سراب ،به دنبال مصاحبه آقای جعفر نهری اقدم سرپرست جدید دانشگاه ازاد اسلامی و اعلام برنامه آتی دانشگاه برای پیگیری راه اندازی کلینیک دامپزشکی و ایجاد رشته دکترای دامپزشکی دو مقام مسئول در این حوزه واکنش منفی به این درخواست نشان دادند.

پیگیری اخذ مجوز راه‌اندازی و فعالیت کلینیک دام‌پزشکی

نهری‌اقدم با یادآوری موقعیت سراب در کشاورزی و دامپروری و نبود کلینیک دامپزشکی در این شهر بیان کرد: با توجه به اینکه سراب قطب دام سبک و سنگین است و ظرفیت خوبی در این زمینه دارد، پیگیری اخذ مجوز راه‌اندازی و فعالیت کلینیک دام‌پزشکی را آغاز کرده‌ایمو

وی ادامه داد: در این راستا با دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر هماهنگ شده‌ایم که وسایل و کادر درمانی کلینیک دامپزشکی را متقبل شده تا با همکاری دو واحد دانشگاهی سراب و شبستر بتوانیم به دامداران خدمات دامپزشکی ارائه دهیم تا از این راه درآمد غیرشهریه‌ای نصیب دانشگاه شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب افزود: با علم به این ظرفیت به‌دنبال اخذ مجوز راه‌اندازی مقطع دکتری رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب هستیم که امیدوارم سازمان مرکزی نیز در این راستا ما را یاری کند.

واکنش منفی رئیس نطام دامپزشکی استان

رئیس نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی که اتفاقا به مدت ۱۸ سال رئیس اداره دامپزشکی سراب هم بوده است، یکی از این منتقدان است که به حکیم مهر می‌گوید: ما در شهرستان سراب ۱۳ درمانگاه دامپزشکی، ۱۲ داروخانه دامپزشکی و کلی متخصص با تجربه داریم و هیچ علاقه‌ای هم برای راه‌اندازی رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد سراب نداریم.

 «دکتر رضا دادخواه» تصریح می‌کند: «سرپرست دانشگاه آزاد احتمالا می‌خواهند برای دانشگاه دوره دکترا بیاورند که این تصمیم هم مورد اعتراض جامعه دامپزشکی و خود ماست. کمااینکه شهرستان سراب نیازی به رشته دکترای دامپزشکی ندارد و ما با این تصمیم مخالف هستیم.»

حکیم مهر: آقای دکتر، واقعا طبق اظهارات سرپرست دانشگاه آزاد سراب، در این شهرستان کلینیک دامپزشکی نداریم؟

بنده نزدیک به ۱۸ سال و تا همین آبان ماه امسال رئیس اداره دامپزشکی سراب بودم. نزدیک ۲ سال هم هست که رئیس نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی هستم. در سراب نزدیک به ۱۳ درمانگاه و دفتر اشتغال داریم که حدود ۸ تا از آنها تمام‌وقت هستند. ۲ مرکز مایه‌کوبی مستقل و ۲ مرکز مایه‌کوبی وابسته به درمانگاه و حدود ۱۲ داروخانه هم داریم.

حکیم مهر:‌ پس علت این سخنان چیست؟

ایشان احتمالا می‌خواهند برای دانشگاه دوره دکترا بیاورند که این تصمیم هم مورد اعتراض جامعه دامپزشکی و خود ماست. کمااینکه شهرستان سراب نیازی به رشته دکترای دامپزشکی ندارد و ما با این تصمیم مخالف هستیم. اگر قرار باشد در مورد این مسائل سیاه‌نمایی کرده و مسائل غیرواقعی بیان کنند، ما هم پاسخ می‌دهیم.

جالب است همین الان که در خدمت شما هستیم، ۲ نفر از متخصصین خود دانشگاه، مشغول درمان هستند و کار کلینیکی می‌کنند. خود دکتر داودی هم قبل از اینکه به مجلس بروند، سال‌ها در سراب درمانگاه داشتند. در واقع چند نفر از افرادی که در سراب درمانگاه دارند، متخصص هستند از جمله یک متخصص آناتومی، یک متخصص دام کوچک، یک متخصص بهداشت مواد غذایی و… در بخش خصوصی فعال هستند و کار درمانگاهی می‌کنند. ایشان می‌خواسته منتی هم سر جامعه دامپروری سراب بگذارند.

دقیقا. این کار برای بخش خصوصی و همکاران دامپزشک ما یک تهدید به حساب می‌آید و در آینده، بازار کار این عزیزان هم خراب می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد بخش خصوصی ما شدیداً متضرر می‌شود، لذا باید از این کار جلوگیری کرده و مدیریت کنیم که این مسائل به نفع جامعه دامپزشکی تمام شود.

حکیم مهر:‌ آیا شما اقدامی برای جلوگیری از این مساله انجام دادید؟

تا این لحظه از طرف دانشگاه آزاد سراب یا شبستر در خواستی مبنی بر احداث یا تاسیس درمانگاه به ما نرسیده است. اگر هم بیاید باید آن را بررسی و به کمیته دارو و درمان استان و اداره کل ببریم و ببینیم آیا واقعا این به صلاح جامعه دامپزشکی هست یا باید به نحوی از آن جلوگیری کنیم.

«دکتر سید مصطفی پیغمبری» درباره اظهارنظر سرپرست دانشگاه آزاد سراب می‌‌گوید: به هر حال افراد فعال در دانشگاه‌های مختلف آزاد اسلامی، آرزوهای گوناگونی دارند که آن را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند!

رئیس گروه تخصصی دامپزشکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، این نوع اظهارنظرها را نوعی تبلیغات رسانه‌ای معرفی می‌کند و می‌‌گوید: «به هر حال افراد فعال در دانشگاه‌های مختلف آزاد اسلامی، آرزوهای گوناگونی دارند که آن را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند!»

 «دکتر سید مصطفی پیغمبری» تصریح می‌کند: «تاکنون مسئولین دانشگاه آزاد سراب هیچ اطلاعات و درخواستی در این خصوص به وزارت علوم نداده‌اند و اگر هم درخواستی بیاید، مستقیم به حوزه گسترش و گروه دامپزشکی ارجاع می‌شود.»

وی ضمن اظهار خرسندی از اینکه وضعیت دانشگاه آزاد بعد از قرار گرفتن زیرمجموعه معاونت پزشکی سروسامان بهتری پیدا کرده است، خاطرنشان می‌کند: «این دانشگاه در طول ۲ سال اخیر، هم از نظر تعداد ظرفیت‌های مورد پذیرش و هم از جهت کنترل‌هایی که روی بحث گسترش دارند، عملکرد خوبی داشته‌اند و رضایت ما را کسب کرده‌اند. در حال حاضر همکاری‌های خوبی با این دانشگاه داریم و امیدواریم که این همکاری‌ها ادامه پیدا کند.»

پیغمبری می‌افزاید: «اگر دانشگاه آزاد واحد سراب قصد راه‌اندازی رشته دکترای دامپزشکی دارد، ابتدا باید در خود دانشگاه آزاد آن را به تصویب برسانند که این فرایند آسانی نیست و پروسه‌های سختی دارد و تاکنون نیز هیچ تقاضایی در این خصوص ارائه نشده است.»

وی در پاسخ به این پرسش که اگر این درخواست به وزارت علوم برسد، واکنش شما چه خواهد بود، می‌گوید: «ما صد درصد مخالف هستیم. کمااینکه از سال ۹۳ به بعد که بنده مسئول گروه دامپزشکی شدم، به جز واحد بافت که آن هم می‌دانید با چه پروسه‌ای رفتند و کار خود را انجام دادند، هیچ مجوز دیگری برای تاسیس هیچ مرکز آموزش عالی دامپزشکی تصویب نشده است.»

پیغمبری افزود: «ما در گروه دامپزشکی، ممنوعیت ایجاد واحد جدید را تصویب کردیم و اگر این مساله را بررسی کنید، خواهید دید که در این مدت هیچ مرکز آموزش عالی دامپزشکی تاسیس نشده و هر مجوز جدیدی بوده، مربوط به قبل از آن تاریخ بوده است.»

رئیس گروه تخصصی دامپزشکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سازوکار فعالیت گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد بافت، تصریح می‌کند: «واحد بافت پروسه‌های خاصی داشت که از همان ابتدا به شکل غیرقانونی جلو آمد و فضایی را ایجاد کرد که در نهایت به اینجا رسید؛ با این حال هیچ وقت تصویب گروه دامپزشکی وزارت علوم را نگرفت.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.