کد خبر : 1142
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۴:۳۲
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مرگ دختربچه سرابی درحمام خانه بسته هستند
-

مرگ دختربچه سرابی درحمام خانه

مرگ دختربچه سرابی درحمام خانه
یک دختربچه ۱۱ ساله درروستای اندراب سراب دچارگازگرفتگی شد و جان خود را ازدست داد.

گزارش خبرگزاری فارس از سراب، یک دختربچه ۱۱ ساله در یکی از روستاهای سراب در حمام خانگی فوت کرد.

پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی ناشی از استنشاق گاز مونواکسید کربن اعلام کرد.

امیرمحمد فرقانی کارشناس تاسیسات و گاز در مورد علت گاز گرفتگی که اکثرا در حمام صورت می گیرد گفت: قاطی شدن آب و گاز اصطلاح عامیانه هست و اینکه خود آبگرمکن آب و گاز رو قاطی کند تصور اشتباهی است.

وی افزود: واقعیت امر این است که در صورت ورود دود به فضای مسکونی میزان مونوکسید کربن در هوا زیاد می شود و با توجه به اینکه مونوکسید کربن ۲۵۰ برابر بیشتر از اکسیژن تمایل به ترکیب با هموگولوبین دارد؛ در درصدهای بالای ۲۰ پی پی ام  می تواند باعث مرگ شود. حالا چرا بیشتر مرگ ها در حمام اتفاق می افتد به علت اینکه قدرت کشندگی این گاز در مجاورت بخار آب ده ها برابر می شود و از طرفی در زمان استفاده از حمام آبگرمکن روشن می شود که با توجه به مصرف زیاد و سطح محدود میزان آلایندگی بسیار بالاتر از بخاری هست.

فرقانی توصیه کرد، دودکش مناسب از نظر سایز ارتفاع از پشت بام فاصله از دیوارهای جانبی در پشت بام و دودبند و داشتن کلاهک اچ شکل و نصب آبگرمکن در فضای مناسب بزرگ و تامین هوای آن از طریق دریچه هایی رو به هوای آزاد؛ ایجاد تهویه در حمام در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد:  در ضمن چون علایم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بسیار شبیه سرماخوردگی هست با احساس این علایم بیشتر افراد احساس می کنند که به علت هوای سرد حمام دچار این علایم شده اند و آن را جدی نمی گیرند

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.